Συχνές Ερωτήσεις

Τι πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής για την διαδικασία υπόδειξης ακινήτου και για τις αμοιβές των μεσιτών;

1) Να έχει μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα

 

2) Το ΑΦΜ

 

3) Η αμοιβή του μεσίτη είναι 2% επί της εμπορικής αξίας του ακινήτου και ο υποψήφιος αγοραστής (εφόσον συμφωνεί) υπογραφεί την εντολή υπόδειξης στην οποία αναφέρεται η υποχρέωση του σε περίπτωση αγοράς του ακίνητου από τον ίδιο ή την οικογένειά του να αποδώσει την ημέρα υπογραφής των συμβολαίων την συμφωνηθείσα αμοιβή στο μεσιτικό γραφείο.

 

4)Η εντολη υποδειξης υπογραφεται απο τον υποψηφιο αγοραστη παντα πριν την υποδειξη του ακινητου απο τον μεσιτη.

4)Ο υποψηφιος αγοραστης πρεπει παντα να ζητα αντιγραφο της εντολης υποδειξης του ακινητου απο τον μεσιτη.(Σε περιπτωση που αρνηθει ο μεσιτης μπορει ο αγοραστης να επικοινωνησει με τον Συλλογο Μεσιτων Αθηνων Αττικης στο 210 3621930 απο 10.00 πμ μεχρι 17.00 μμ. τις καθημερινες και να ενημερωσει για το συμβαν)

5)ο υποψηφιος αγοραστης πρεπει παντα να κρατα ενα αρχειο στην οικια του με τα αντιγραφα των εντολων υποδειξης για λογους κατοχυρωσης -αλλα και σαν χρηση αρχειου- μεχρι να αγορασει καποιο ακινητο

6)ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ εντολες υποδειξης αν δεν αναφερονται τα στοιχεια του μεσιτικου γραφειου πανω στην εντολη οπως ΑΦΜ, ΓΕΜΗ, επωνυμια μεσιτικου,διευθυνση μεσιτικου και υπογραφη διευθυντη του μεσιτικου γραφειου.

7)ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ εντολες υποδειξης ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΙΝΗΤΟ εχει υπογραψει στο παρελθον εντολη υποδειξης με αλλο μεσιτικο γραφειο.(Αν εχει δει το ακινητο απο αλλο μεσιτη προγενεστερα εχει υποχρεωση να τον ενημερωσει)

8)ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ εντολες υποδειξης οταν ο μεσιτης θελει να του δειξει το ακινητο μονο εξωτερικα απο τον δρομο

9)ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ εντολες υποδειξης σταλμενες μεσω e-mail απο μεσιτικα γραφεια οταν στις εντολες αυτες αναφερονται πολλαπλα ακινητα τα οποια δεν ενδιαφερουν τον υποψηφιο αγοραστη η δεν εχει συζητησει για αυτα ο υποψηφιος αγοραστης με το μεσιτικο,παρα ΜΟΝΟΝ να υπογραφει για το ακινητο/α που τον ενδιαφερουν και εχει προηγηθει συζητηση γιαυτα .

10)Στην ερευνα αγορας ακινητου ο υποψηφιος αγοραστης πριν επιλεξει μεσιτικο γραφειο απο μια αγγελια που ειδε (συνηθως στις αγγελιες υπαρχουν πολλαπλες δημοσιευσεις για το ιδιο ακινητο απο πολλα μεσιτικα γραφεια) μπορει να επισκεφθει το site του συλλογου e-akinita.gr (στην αρχικη σελιδα στις λιστες μεσιτικων γραφειων) ) και να διασταυρωσει ποια μεσιτικα γραφεια ειναι μελη του Συλλογου Μεσιτων Αστικων Συμβασων Αθηνων-Αττικης , ωστε αν επθυμει να επιλεξει να επικοινωνησει μονο με αυτα για καλυτερη και κυριως πιο ασφαλεστερη διαπραγματευση .

11) ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΕΙ ΑΜΟΙΒΗ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ στον ΜΕΣΙΤΗ παρα μονο την ημερα της αγορας η της μισθωσης του ακινητου και να ζητα παντα αποδειξη πληρωμης στην οποια θα αναγραφονται τα στοιχεια του Μεσιτη (αφμ,γεμη,σφραγιδες του μεσιτη,υπογραφη του μεσιτη, και στοιχεια του γραφειου)

Αγοραπωλησία Ακινήτου

 

Αγοραστής

  • Ταυτότητα
  • Έγγραφο που να αποδεικνύει ΑΦΜ

Σε περίπτωση αγοράς πρώτης κατοικίας χρειάζονται τα ακόλουθα:

  • Αντίγραφα των Ε1
  • Αντίγραφα των Ε9 για όλα τα έτη που έχουν υποβληθεί
  • Αντίγραφα των συμβολαίων όλων των ακινήτων που τυχόν έχει ο αγοραστής ή ο/η σύζυγος και τα τέκνα τους
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης αν πρόκειται για έγγαμο

 

Σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο ακίνητο σε κοινότητα ή δημοτικό διαμέρισμα μικρότερο των 3000 κατοίκων, βεβαίωση του Δημάρχου για το μέγεθος του πληθυσμού του Δήμου.

 

Πωλητής

  • Ταυτότητα
  • Έγγραφο που να αποδεικνύει ΑΦΜ
  • Βεβαίωση από την αρμόδια ΔΟΥ ότι δηλώθηκαν τα εισοδήματα από το πωλούμενο ακίνητο για μια διετία ή σε περίπτωση ακινήτου που δεν απέφερε εισόδημα,
  • Υπεύθυνη δήλωση του πωλητή, θεωρημένη από τη ΔΟΥ εισοδήματος του ότι το συγκεκριμένο ακίνητο δεν απέφερε εισόδημα για μία πενταετία.
  • Βεβαίωση ΤΑΠ (ότι δεν οφείλεται στο Δήμο Τέλος Ακίνητης Περιουσίας)(Για την έκδοση ΤΑΠ χρειάζεται να προσκομιστούν στο Δήμο, ταυτότητα, συμβόλαιο αγοράς και έγγραφο που να αποδεικνύει το ΑΦΜ)
  • Βεβαίωση του ΙΚΑ ότι δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς αυτό αν ο πωλητής είναι επαγγελματίας.
  • Άδεια & κάτοψη τοπογραφικού της οικοδομής όπου βρίσκεται το ακίνητο
  • Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Λαμβάνεται από Ενεργειακό Επιθεωρητή)

Ναι. Σύμφωνα με τον Ν 4141/2013, άρθρο 26 η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου.

Επιλέγουμε την Ιδιωτική Ασφάλιση Υγείας γιατί:

Το κόστος μιας αξιοπρεπούς νοσηλείας σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια είναι πολύ υψηλό.
Ο συμπληρωματικός ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης είναι η καλύτερη λύση στην αντιμετώπιση των υψηλών εξόδων περίθαλψης και παρέχει στον ασφαλισμένο την πολυπόθητη «αίσθηση της ασφάλειας».
Η αύξηση του μέσου ορίου ηλικίας των Ελλήνων έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των προβλημάτων υγείας και επομένως την αύξηση των δαπανών για αγορά υπηρεσιών υγείας κυρίως στην τρίτη ηλικία.

Ο σεισμός είναι πραγματικά ένας μεγάλος κίνδυνος, ειδικά στη χώρα μας που είναι μία από τις πιο σεισμογενείς χώρες, και γι’ αυτό αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές καλύψεις σε ένα ασφαλιστήριο σπιτιού. Συνήθως είναι προαιρετική κάλυψη στα περισσότερα ασφαλιστικά προγράμματα, οπότε θα πρέπει να την επιλέξεις.

Τι κάνω σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος;

 

Καλούμε την Τροχαία για να βεβαιώσει το συμβάν, Οδική Βοήθεια και την ασφαλιστική μας, για να πάρουμε τις απαραίτητες συμβουλές.

 

Σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές καλύπτουν με τη Φροντίδα Ατυχήματος τα συμβάντα και στέλνουν εμπειρογνώμονα για να καταγράψει τις ζημιές.
Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψουμε να ανταλλάξουμε στοιχεία με τους οδηγούς των άλλων οχημάτων που ενεπλάκησαν.

 


Θα πρέπει πάντα μαζί μας να έχουμε ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αυτοκινήτου μας -που πρέπει να είναι σε ισχύ- το δίπλωμα οδήγησης και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

 


Επίσης, η Φροντίδα Ατυχήματος μπορεί να αναλάβει και την μετακίνηση του οχήματος, εφόσον από το ατύχημα έχει προκληθεί ακινητοποίηση και να το μεταφέρει στο συνεργείο που θα επιθυμούμε.

 


Σημαντικό είναι -εφόσον υπάρχει η δυνατότητα από τις εμπλεκόμενες εταιρείες- να υπογράψουμε από κοινού με τους άλλους οδηγούς δήλωση Φιλικού διακανονισμού. Με τον Φιλικό Διακανονισμό, αυτός που δε φταίει για το ατύχημα αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία.

 


Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να δηλώσουμε το ατύχημα εντός 8 ημερών στην ασφαλιστική μας εταιρεία.

Σύμφωνα με τον νόμο, η ελάχιστη υποχρεωτική ασφάλιση οχήματος είναι η Αστική Ευθύνη και καλύπτει τις απαραίτητες αποζημιώσεις για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι κοινόχρηστες δαπάνες επιμερίζονται σύμφωνα με το ποσοστό συμμετοχής του κάθε διαμερίσματος ‰ ανά κατηγορία, όπως αυτά αναφέρονται στη σύσταση οριζόντιας συνιδιοκτησίας και είναι συγκεντρωμένα στον πίνακα χιλιοστών της πολυκατοικίας.


Εάν η πολυκατοικία έχει κανονισμό τότε ακολουθούμε ότι αναφέρεται στον κανονισμό. Εάν όχι, τότε σύμφωνα με το νόμο 3741/29 όλες οι κοινόχρηστες δαπάνες (πετρέλαιο, καθαρισμός, ανελκυστήρας, ΔΕΗ, ΔΕΥΑΗ, κτλ) κατανέμονται σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του κάθε διαμερίσματος. Παρ’ όλα αυτά ο νόμος αυτός μπορεί να παραβλεφθεί στην περίπτωση που υπάρχει ομόφωνη απόφαση όλων των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας

Βάσει του καταστατικού της πολυκατοικίας είναι υποχρεωτική η συμμετοχή όλων των διαμερισμάτων στις κοινόχρηστες δαπάνες. Έκπτωση προβλέπεται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και μόνο για το καύσιμο όταν δεν έχουμε αυτόνομη θέρμανση. Στην αυτόνομη θέρμανση υπάρχει η παραμένουσα επιβάρυνση εi.fi x ποσό καυσίμου (ή η συμμετοχή στο πάγιο ποσοστό για κτίριο προ του 1985).

Οι έκτακτες δαπάνες που αφορούν συντήρηση και επισκευή των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων του κτιρίου αφορούν τους ιδιοκτήτες. Οι ενοικιαστές συμμετέχουν με την αναλογία τους στις λειτουργικές δαπάνες όπως: καύσιμα, ΔΕΗ, νερό, καθαριστής, κηπουρός, συντήρηση ασανσέρ, απολύμανση, απόφραξη, αναγόμωση, αναλώσιμα όπως χώμα, λίπασμα, λάμπες, μπαταρίες και γενικά στην αντιμετώπιση βλαβών που δεν αφορούν αντικατάσταση βασικών στοιχείων της εγκατάστασης.

Εάν ο ένοικος είναι ενοικιαστής, τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στον ιδιοκτήτη ο οποίος είναι και ο τελικός υπόχρεος στην καταβολή των κοινοχρήστων. Η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών αποφασίζει για την δικαστική διεκδίκηση των οφειλόμενων. Μέχρι να πραγματοποιηθεί το δικαστήριο, το διαμέρισμα αυτό θα πρέπει να μπαίνει κανονικά στα κοινόχρηστα και το ποσό που του αναλογεί καλύπτεται από το αποθεματικό της πολυκατοικίας.

Εάν η πολυκατοικία έχει κανονισμό τότε ακολουθούμε τον κανονισμό. Εάν όχι, τότε σύμφωνα με το νόμο 3741/29 το κενό διαμέρισμα είναι υποχρεωμένο να πληρώνει 100% στις κοινόχρηστες δαπάνες και του ανελκυστήρα. Στις λειτουργικές δαπάνες της κεντρικής θέρμανσης (καύσιμα & ΔΕΗ καυστήρα) η κενή ιδιοκτησία συμμετέχει με το μειωμένο ποσοστό που ορίζεται στον πίνακα του μηχανολόγου με τον συντελεστή παραμένουσας επιβάρυνσης fi. Στις δαπάνες συντήρησης, επισκευής συμμετέχει 100%.

Έχετε ακόμα κάποια ερώτηση;

Εάν δεν μπορείτε να βρείτε απάντηση στην ερώτησή σας στις Συχνές Ερωτήσεις μας, μπορείτε πάντα να επικοινωνήσετε μαζί μας.